Het belang van onze oplossingen in de zorg
Waar vroeger een groot deel van de zorg binnen de muren van een zorginstelling werd verleend, blijven mensen nu steeds langer thuis wonen. Ambulante zorgverlening heeft de toekomst en dat vraagt om technologische vernieuwing. Er zijn namelijk faciliteiten nodig om te zorgen dat goed communiceren met de zorgverlener mogelijk blijft. Dossiers en gegevens van metingen moeten daarnaast snel gedeeld kunnen worden en ook andere administratie moet direct beschikbaar zijn. Dit kan met slimme ICT-oplossingen zodat de beste zorg gegarandeerd kan worden.
Hoe gaat het er nu aan toe binnen de zorgsector?
De zorgsector is een van de voornaamste territoria waarbinnen onze specialisten actief zijn. Onze branchekennis hebben we verkregen door uitvoerig onderzoek op het raakvlak van zorg en ICT te verrichten en klanten uit deze sector uitgebreid te interviewen. Dat leverde waardevolle inzichten en ICT-oplossingen voor de zorg op.
Besteed uw ICT-oplossingen voor de zorg uit aan een specialist
Mensen die in de zorg werken hebben de waardevolle eigenschap dat ze vaak ontzettend goed met mensen zijn. We willen niet generaliseren, maar vaak is hun kennis van techniek iets minder ontwikkeld of ze hebben niet genoeg tijd om zich de – soms complexe – materie eigen te maken. De focus ligt uiteraard op het verlenen van goede zorg in plaats van het ontwikkelen van ICT-oplossingen. Dat laatste moet natuurlijk ook zo blijven. Toch is het een gemiste kans dat geavanceerde technologie slechts in beperkte mate wordt gebruikt. Onze ICT-oplossingen maken het werken in de zorg een stuk makkelijker.
Het gebruik van apparaten in de zorg
We hoorden van situaties waarin zorgmedewerkers een cliënt bezochten die tijdens dat bezoek notities maakten en die later digitaal invoerden. Dat kan natuurlijk véél beter met slimme ICT-oplossingen voor de zorg. Waar we ook een patroon in zagen, is dat zorgmedewerkers veel verschillende devices gebruiken, waaronder hun privételefoon, wat om veiligheidsredenen eigenlijk verboden zou moeten zijn. Ze gebruiken ook pc’s, DECT-handsets, mobiele handsets, scanners voor medicatieregistratie, et cetera. Allerlei verschillende apparaten die niet goed op elkaar zijn ingespeeld.
Schrikbarende cijfers in de zorg
Op het gebied van ICT-gebruik binnen de zorg – en dan met name op de werkvloer – is er nog héél veel te winnen. Maar liefst 69% van de zorgverleners denkt dat ze zich met goede ICT-voorzieningen beter kunnen richten op hun cliënten. Daarnaast ervaart bijna een op de drie werknemers dat kritieke applicaties – die ze nodig hebben voor de uitvoering van hun werk – performance-issues vertonen (bron: De digitale werkbeleving in de zorg). Dit zijn schrikbarende cijfers. Gelukkig hebben wij ICT-oplossingen voor in de zorg.
Welke ICT-oplossingen voor de zorg hebben wij?
Veel! Eén van de belangrijkste voorwaarden om mee te evolueren naar een slimme werkplek voor de zorgsector leveren wij: een slimme en toekomstvaste ICT-infrastructuur, op maat gemaakt voor uw organisatie en passend bij de behoeften van uw zorginstelling. Hiermee komen tal van voordelen binnen handbereik:
- Realtime inzage in data: hiermee krijgt u de beschikking over data op basis waarvan u kunt voorspellen en tijdig bij kunt sturen. Hoe hoog is de luchtvochtigheid of het CO2-gehalte op locatie A? Zijn alle alarmsystemen en andere devices nog on-air? Wat is de locatie van cliënt B? Door de inzet van IoT-sensoren en virtuele bluetooth-beacons in combinatie met BI-tooling (BI staat voor Business Intelligence) is deze realtime inzage te realiseren.
- Unified Communications: binnen veel zorgomgevingen worden nog veel te veel apparaten gebruikt. Dat kan véél beter en efficiënter met slimme ICT-oplossingen voor de zorg. Daarom leveren wij diverse op cloud gebaseerde telefonieoplossingen. We voorzien medewerkers van één device waarmee ze kunnen bellen, scannen, calamiteiten kunnen melden, et cetera. Gebruikers loggen één keer in en krijgen automatisch toegang tot meerdere applicaties en bronnen in het netwerk. Het is ook mogelijk om routering op basis van het rooster in te stellen, waardoor telefoontjes automatisch worden doorgestuurd naar de juiste persoon.