De Oaktree Group houdt transporteur Estron Group ook digitaal in beweging

De relatie tussen Estron Group, een logistiek dienstverlener met Rotterdamse roots, en de Oaktree Group duurt al een hele tijd. En het ziet ernaar uit dat beide groepen het nog wel een poosje met elkaar volhouden. De relatiebasis is namelijk stevig, vindt Oaktree Group-consultant Klaas van Dieren.

Klaas kwam in 2007 voor het eerst bij Estron over de vloer. De dienstverlening van de Oaktree Group was toen nog niet zo compleet als nu. “We zorgden dat de telefonie en internettoegang goed geregeld waren. Dat was op dat moment voldoende”, vertelt Klaas, die Estron sindsdien ieder half jaar bezoekt om de klokken gelijk te zetten.

Flinke upgrade
Door de jaren heen stond Estron – zoals het hoort voor een transportfirma – niet bepaald stil. Vooral de laatste jaren was er een flinke groei. Het bedrijf groeide uit zijn jas en moest op zoek naar een nieuw onderkomen. In september 2019 verhuisde Estron naar het nieuwe pand, in Europoort Rotterdam. Dat was ook hét perfecte moment om de gehele ICT een flinke upgrade te geven, merkte Klaas tijdens een bezoek. “De techniek waarvan Estron gebruikmaakte was inmiddels wat verouderd. Ze sloegen bijvoorbeeld veel data on site op. Ook de wifi, het serverpark, de firewalls en de werkplekken konden wel een opfrisbeurt gebruiken.”

“We waren het er snel over eens dat een volledige migratie naar onze cloudomgeving gewenst was. Ook zorgden we voor nieuwe, razendsnelle wifi en richtten we hun digitale werkplekken in. En om te zorgen dat alles vlekkeloos blijft werken, kunnen ze op ieder moment van de dag gebruikmaken van onze supportafdeling.”

Omdat ook de Oaktree Group de laatste jaren niet heeft stilgezeten, konden ze een compleet pakket aanbieden. “De kracht van onze groep is onze veelzijdigheid. De familieleden van de Oaktree Group hebben allemaal hun eigen expertise. Zo kunnen we eigenlijk alles op het gebied van ICT aanbieden. Dat spreekt veel klanten aan”, weet Klaas.

Zekerheid, schaalbaarheid en flexibiliteit
Wat Estron ook aanspreekt, is de managed services-abonnementsvorm die de Oaktree Group aanbiedt. Dat houdt in dat klanten niet hoeven te investeren in ICT, maar dat alles wat ze nodig hebben in een vast maandbedrag is gegoten. Klanten zijn zo verzekerd van ICT-faciliteiten die altijd up-to-date zijn. Vergelijk het maar met het leasen van een auto. Klaas: “Net als veel klanten waardeert ook Estron de zekerheid, schaalbaarheid en flexibiliteit die deze abonnementsvorm biedt.”

Inmiddels is Estrons nieuwe stulpje (ruim 37.000 m2) volledig in gebruik en rijden vrachtwagens af en aan. Ook de iets minder krachtige bolide van Klaas zal regelmatig te vinden zijn op de parkeerplaats. Hoewel de ICT-upgrade achter de rug is, zijn Estron en Oaktree nog lang niet met elkaar klaar. “ICT is een tak van sport die voortdurend in ontwikkeling is. Ik zie uit naar een toekomst met Estron waarin ik, namens de Oaktree Group, nieuwe technologie onder hun aandacht kan brengen. Want ICT van de bovenste plank is in het bedrijfsproces van een logistiek dienstverlener ontzettend belangrijk.”

Ook René Hoogvliet, ICT-manager van Estron, is nog niet op de Oaktree Group uitgekeken. “De samenwerking voelt goed en vertrouwd. Klaas is proactief en weet uitstekend waar wij behoefte aan hebben. Inmiddels is hij hier kind aan huis en mede daardoor heeft hij aan een half woord genoeg. Dat is prettig schakelen. Ik vertrouw erop dat we samen nog een mooie en succesvolle tijd tegemoet gaan!”

Terug naar het nieuwsoverzicht