Het gezicht achter de stem: Rob Bregten

Mogelijk hebt u regelmatig per telefoon of e-mail contact met medewerkers van de Oaktree Group. Om u toch een beeld te geven van onze mensen, laten we ze in deze rubriek wat meer over zichzelf vertellen. De beurt is aan Servicedesk Coördinator Rob Bregten.

Wie ben je?
Mijn naam is Rob Bregten en ik ben 59 jaar jong. Mijn functie is Servicedesk Coördinator en ben sinds 1 april 2018 werkzaam binnen SencIT/de Oaktree Group.

Waaruit bestaan je werkzaamheden zoal?
Dat is erg gevarieerd, maar als belangrijkste kernpunt: de binnenkomende tickets voorzien met alle relevante informatie voor de engineer die het ticket krijgt. Na binnenkomst zet ik een ticket door naar de juiste engineer. Waar mogelijk beantwoord ik vragen van klanten direct, of los ik problemen op. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor verschillende administratieve taken, zoals facturatie van tickets en het inplannen van engineers. Ook houd ik me bezig met processen die leiden tot het verbeteren van de ServiceDesk en de coördinatie van de ServiceDesk in het algemeen.

Wanneer heb jij voor je gevoel écht lekker gewerkt?
Als het heel erg druk is geweest en we hebben toch weer diverse problemen op kunnen lossen, waardoor onze klanten tevreden zijn en verder kunnen met hun werk. Dat lukt niet altijd meteen, maar we streven er wel naar. Maar ook als er veel tickets binnen zijn gekomen en wij het, aan het einde van de dag of week, met zijn allen toch voor elkaar hebben gekregen om het aantal tickets omlaag te brengen. Als we dan ook nog via de ServiceDesk wat opportunity’s of opdrachten hebben kunnen realiseren, is het helemaal top!

Waarom pas je zo goed bij de Oaktree Group?
Misschien heeft het te maken met het feit dat het management laagdrempelig is. Er is niet echt een hiërarchie binnen de groep merkbaar, hoewel die er natuurlijk wel degelijk is. Tijdens mijn eerste sollicitatiegesprek merkte ik al snel dat er een gemoedelijk sfeer hangt, en dat de mensen die hier werken zaken meteen beetpakken. Zo zit ik zelf ook in elkaar: is er een probleem, dan wil ik het zo snel mogelijk oplossen.

Wat is, buiten je werk, je passie?
Sinds ik door blessures niet meer goed kan hardlopen, maak ik heel wat uurtjes op de racefiets. Ik ben nu aan het trainen voor de Marmotte Granfondo Alpes 2020. Die zou op 5 juli plaatsvinden, maar vanwege de corona-uitbraak is die verschoven naar 5 september. Het is natuurlijk nog steeds afwachten of de tocht in september wél kan doorgaan. Collega’s zeggen soms: “Begin bij Rob niet over racefietsen, want dan ben je wel even bezig.” Dus ik houd het nu kort.

Heb je het nu drukker, vergeleken met ‘normale’ tijden?
Niet direct. Al mijn collega’s van de ServiceDesk zijn op kantoor aanwezig om service te kunnen verlenen aan klanten. De eerste weken waren drukker dan normaal omdat er veel klanten van ons thuis gingen werken. Hierdoor ontstonden vragen over remote werken, omdat klanten in het algemeen nog redelijk onbekend waren met dit fenomeen. Nu zijn mensen er beter aan gewend.

 

Terug naar het nieuwsoverzicht