IT en telecom: wij beheersen het hele pakket

Door IT en telecom worden afstanden tussen mensen kleiner. Dat geldt ook voor de afstand tussen IT en telecom: deze twee slimme broers kunnen steeds beter door dezelfde deur. We zagen dat jaren geleden al met de introductie van IP-telefonie: telefonie getransporteerd in het datanetwerk. En inmiddels zijn beide wereld steeds verder geïntegreerd.

Anno 2020 zien we dat dat zowel IT-applicaties als telefonie steeds meer naar een SaaS-model (Software as a Service) verschuiven, en dus volledig vanuit de cloud worden aangeboden. Het ICT- netwerk is dus erg belangrijk voor een goede bedrijfsvoering. En er zijn risico’s verbonden als het niet goed is geregeld. Een goede inrichting van het netwerk, connectiviteitdiensten en bijbehorende security is dus essentieel.

Het belang van goede voorzieningen is dit jaar nog eens onderstreept. Door corona werk(t)en medewerkers veelal thuis. Om toch samen te kunnen werken, gebruikten we applicaties als Microsoft Teams. Teams maakt het niet alleen mogelijk om online te vergaderen met beeld, het wordt tevens ingezet om bestanden te delen en samen te werken. Het is zelfs mogelijk dit in te zetten als volledig communicatieplatform ter vervanging van een telefooncentrale.

Inzoomen op de vraag
Onze klanten stellen ons steeds vaker de vraag: is Teams ook geschikt als telefonieplatform? We gebruiken het immers vaak al dagelijks. Ons antwoord is goed te kijken naar de klant-specifieke situatie. In het algemeen: Microsoft Teams is zeker niet volledig gelijkwaardig aan een telefonieplatform qua functionaliteit en werking, waardoor het niet voor iedere organisatie geschikt is als vervanging van de telefonie-omgeving. We moeten dus echt goed inzoomen op de vraag.

Niettemin, de ICT-omgeving wordt omvangrijker en verandert. Ontwikkelingen volgen elkaar nu in rap tempo op en alle nieuwe technieken en mogelijkheden zijn soms moeilijk bij te benen. Dat maakt het lastig om de juiste keuzes te maken. Bovendien: is de juiste keuze voor nu nog steeds de juiste keuze voor de langere termijn? Allemaal vragen …

De Oaktree Group kan veel van die vragen beantwoorden. Ondanks dat IT en telecom naar elkaar toe groeien, vereisen beide werelden specifieke kennis. Dat is lastig voor traditionele IT- en telecompartijen die kennis hebben van één van die twee werelden. Maar niet voor ons, want wij hebben die kennis aan boord.

Hoe we aan al die kennis komen, vraagt u zich wellicht af? Die nemen de leden van onze groep mee. De Oaktree Group is opgebouwd uit een aantal dochterondernemingen met ieder een eigen specialisatie. Datacenter Solutions, Smart Workspace, Networking & Connectivity, Security, Application Development en Unified Communications: we hebben het allemaal in onze portefeuille en van al deze disciplines weten we het fijne. Daardoor kunnen we altijd een perfecte oplossing leveren.

Eén aanspreekpunt
De Oaktree Group is ontstaan vanuit de behoefte om organisaties vanuit één aanspreekpunt te kunnen ondersteunen op zowel IT- als telecomgebied. Wij zijn in staat deze te integreren en combineren, waardoor onze oplossingen voor uw organisatie werken met maximaal resultaat. Dankzij deze opbouw hebben wij expertise in beide werelden en zijn wij prima in staat om als één aanspreekpunt voor een complete ICT-omgeving te acteren.

Dit heeft flink wat voordelen: sneller oplossen van storingen, één factuur en geen vingerwijzen of ruis op de lijn. Wij zijn in staat onze klanten volledig te ontzorgen op ICT-gebied in de breedste zin van het woord. Wij overzien het complete landschap!

Wij gaan graag in gesprek over de inzet en integratie van IT en telecom binnen uw organisatie. Neem snel contact met ons op. Daarvoor kunt u gebruikmaken van zowel IT (een mailtje) of telecom (bel ons). Maar dat zal u waarschijnlijk niet verbazen.

Terug naar het nieuwsoverzicht