T-Mobile stapt over op nieuw voicemailsysteem

De Oaktree Group werkt al lange tijd succesvol samen met T-Mobile, dat het beste mobiele netwerk ter wereld levert (daarover verderop meer). Om zo goed te blijven, moeten zij hun diensten regelmatig vernieuwen. Dat gaat van 15 t/m 28 maart a.s. ook gebeuren: dan wordt het nieuwe voicemailsysteem van T-Mobile in gebruik genomen.

Omdat veel klanten van de Oaktree Group gebruikmaken van het T-Mobile-netwerk, beschrijven we hier wat de gevolgen zijn. Omdat dit mogelijk actie van u vraagt, raden we u dringend aan om deze informatie goed door te lezen. Gebruikt u de T-Mobile Essential-app, Mitel Telepo-app, Business Hosted Voice-app of Mobile Connect? Dan hoeft u niet verder te lezen, want dan verandert er voor u niets.

Waarom een nieuw systeem?
T-Mobile stapt over om zijn voicemailsysteem toekomstbestendig te maken. Iets concreter: om in de toekomst nieuwe gebruikersmogelijkheden te introduceren waarmee ze u nog beter van dienst kunnen zijn.

Wat verandert er?
Allereerst wordt het platform nóg beter beveiligd, doordat de toegangscode aan strengere eisen moet voldoen. Verder ziet de optie ‘afwezigheidsassistent’ het levenslicht. De gebruiker kan hiermee instellen of bellers wel of geen berichten kunnen achterlaten. Tot slot wordt het hoofdmenu anders ingericht.

Wat moet ik doen?
U, als gebruiker met een T-Mobile-abonnement, wordt automatisch overgezet naar het nieuwe voicemailsysteem. Tijdens de migratie kunt u nog steeds voicemailberichten achterlaten na de piep, of een aan u gericht voicemailbericht beluisteren.

Tijdens de omzet-operatie houdt T-Mobile u op de hoogte met sms-berichten. Het eerste bericht ontvangt u twee weken voordat u wordt overgezet. Het tweede bericht één week voor de overzetting. En het derde binnen twee weken na de overzetting.

De eerste twee berichten bevatten informatie over de periode waarbinnen u overgezet gaat worden, en een link naar een informatieve internetpagina over voicemail. Wat die link is, willen we best al verklappen: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/voicemail. Hier vindt u de meest gestelde vragen over dit onderwerp, inclusief bijbehorende antwoorden.

Het derde bericht is om te bevestigen dat de overzetting voltooid is.

Belangrijk om te weten

  • In de week van de overzetting kunnen voicemail-instellingen niet meer worden gewijzigd.
  • Iedere gebruiker dient zijn toegangscode voor de overzetting te wijzigen. Hiervoor gaan namelijk striktere voorwaarden gelden voor een nog betere beveiliging. Deze toegangscode is bijvoorbeeld nodig indien gebruikers vanuit het buitenland gebruikmaken van hun voicemail. Voldoet de toegangscode niet aan de nieuwe voorwaarden, dan heeft de gebruiker na de overzetting, vanuit het buitenland geen toegang meer tot de voicemailbox. Toegang is dan uitsluitend weer mogelijk door na terugkomst in Nederland de toegangscode te wijzigen. Hoe de gebruiker de toegangscode kan wijzigen is terug te vinden op deze pagina.
  • De nieuwe voorwaarden voor de toegangscode zijn:
    • Minimaal 4 tot en met 8 cijfers (wij adviseren om minimaal 5 cijfers te gebruiken).
    • Niet meer dan 2 identieke cijfers achter elkaar (bijvoorbeeld geen 22281).
    • Mag geen (delen van een) opeenvolgende reeks bevatten (bijvoorbeeld geen 12368 of 876543).
  • Voicemail is en blijft bereikbaar via het ‘verkorte’ nummer 1233. Wordt er van het ‘lange’ 06-nummer gebruikgemaakt, dan dient een beperkt aantal gebruikers tot twee weken na de overzetting de voicemail te bereiken via het tijdelijke nummer 06 24001234 in plaats van 06 24001233. Na maximaal twee weken is automatisch het originele nummer 06 24001233 weer beschikbaar. Hier volgt echter geen bericht over.
  • Na de overzetting blijven alle voicemail-instellingen hetzelfde.
  • De opgeslagen berichten van voor de overzetting kunnen nog 21 dagen worden beluisterd via het nieuwe voicemailsysteem. Daarna worden deze berichten automatisch definitief verwijderd en zijn ze niet meer beschikbaar.
  • De overzetting naar het nieuwe voicemailsysteem geldt zowel voor reguliere voicemail als Visual Voicemail van T-Mobile (iPhone).

Vragen?
Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht? Mogelijk worden ze al beantwoord op de website van T-Mobile: www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/voicemail. Maar u kunt vanzelfsprekend ook contact opnemen met uw contactpersoon van de Oaktree Group.

T-Mobile Nederland uitgeroepen tot best geteste mobiele netwerk ter wereld

Netwerkonderzoeker Umlaut heeft op basis van eigen onderzoek het Nederlandse netwerk van provider T-Mobile uitgeroepen tot het beste mobiele netwerk ter wereld. Het bedrijf onderzoekt mobiele netwerken op zaken als bereik, netwerksnelheid en betrouwbaarheid tijdens telefoneren.

T-Mobile haalde bij de in december gepubliceerde resultaten 962 van de 1000 mogelijke punten en er is geen andere geteste provider ter wereld met zo’n hoge score, meldt Umlaut. Daarbij gaat het om een combinatie van eigen Umlaut-testen op gebied van data en spraak en om resultaten die publiek zijn verzameld, buiten de eigen testen om.

Lees hier het hele bericht over deze test.

Terug naar het nieuwsoverzicht

Stel een vraag aan de Oaktree Group

  • Vul onderstaande gegevens in en wij zullen spoedig contact met u opnemen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.